Smooth Everyday Life


Our higher education clients know that collaborating with us frees up time for more demanding tasks, such as research and teaching. Our experienced Unisupport specialists, who possess a praised service attitude, perform various IT support tasks in collaboration with the institutions' own staff, on the client's terms.

Ask for more
​

Unisupport = Easily customizable IT support services for higher education institutions.


​

Remote support


One efficient remote support person handles all the connections and quickly directs service requests to the right places.

​

Dream Colleagues


We recruit skilled additions to become part of the client's team. Thanks to our finely tuned onboarding model, new team members seamlessly integrate into the client's everyday operations.

​

On-Site Support


Our IT on-site support services are, as the name suggests, provided on location. Our experts offer technical assistance with the use of computers, software, and other IT devices.

Explore Unisupport customer stories.


How do our clients benefit from the service?


​

TIME FOR WHAT MATTERS


Client resources are freed up
for other important tasks.

​

SMOOTH DEVELOPMENT WORK


The service is flexible
and easily scalable.

​

Parhaita tekijöitä


We are known for recruiting skilled employees
with a high level of expertise.

  • Jouduin hankkimaan uuden tietokoneen ja se tietää aina hitusen setvimistä ja opettelua. Koneessani oli valmiina kaikki, mitä siihen oli mahdollista etukäteen asentaa, ja loput tarpeeni – kotilaitteiden ajurien lisäys hoidettiin niin pikaisesti, hyvin ja ystävällisesti, että se tekee minut vieläkin iloiseksi. Teillä on siellä varmaan kiva työilmapiiri 🙂

  • Sähköpostiin vastaaminen oli nopeaa ja sain kysymykseeni apua jo saman päivän aikana. Apu oli asiantuntevaa ja ystävällistä.

  • Olemme saaneet joustoa ja apua ilman, että olemme joutuneet lisäämään resursseja. Rekrytointiprosessiin ja henkilövalintaan ei myöskään kulu työaikaa verrattuna normaaliin rekryprosessiin. Unigrafia huolehtii henkilöstönsä jaksamisesta ja motivoinnista, ja sisäiset muutokset eivät vaikuta juurikaan toimintaamme. Voimmekin ottaa lisäapua Unigrafialta erittäin pienellä kynnyksellä.

  • Unigrafian kokemus ja ymmärrys tukityöstä ja tukihenkilöiden ominaisuuksista ovat myös olleet erinomainen apu työn järkeistämisessä ja selkeyttämisessä. Unigrafian avun fokusointi etulinjaan on mahdollistanut sen, että voimme suunnata omien resurssiemme käytön vaativampiin ja talon oman toiminnan ymmärtämistä vaativiin tehtäviin.

  • Excellent service. The Helpdesk team was extremely patient, helpful, service-minded. I would gladly recommend the Helpdesk team for difficulties with other IT issues!

  • I always appreciate the interaction with the helpdesk team. they are always very firendly and they have a real interest in helping solving the issues of the users.

  • Asiakaspalvelussa kuunneltiin kysymykseni ja annettiin tarvittua apua (kyseessä puhelinkeskustelu) eli maltettiin neuvoa rauhallisesti ja seikkaperäisesti. Tämä on mielestäni asiakaspalvelussa tärkeää, eikä ole aina itsestään selvyys.

    ​

    Why do we know how to build IT support services for higher education institutions?


    A familiar environment

    We have been providing support services for learning, research, and communication to Finnish higher education institutions since 1972, so we know the IT operations and needs of our higher education clients very well.


    We shape together, based on needs

    Because we continuously shape and update our services in collaboration with our higher education clients, we understand where our clients are heading and what needs are emerging. An active and open dialogue keeps the service up to date.

    Our clients see us as an active and flexible partner.

    ​

    Would you be interested


    IT peace of mind?


    If easily customizable and cost-effective IT support services sound like a smart solution, contact us to learn more!


    Service Manager | IT Support Services

    Janne Kärkkäinen
    janne.karkkainen@unigrafia.fi